Lagom till 2018 tagit fart tänkte jag att det skulle passa bra att summera 2017, främst bilder men också text :)

Februari börjar i vanlig ordning med att mami fyller år. Men år 2017 var det ingen vanlig födelsedag för henne, hon fyllde nämligen hela 60 år! Vi hade denna torsdagen bokat bord på Mr Vinks i Halmstad för lite mat och efter det så hade vi bokat en hotellnatt på Strandbaden i Falkenberg. På hotellrummet åt vi tårta och sen gick vi ner i lobbyn och chillade, spelade biljard och bara va. Morgonen efter följde så klart en härlig frukost och en liten promenad ut på bryggan. Helgen hade mamma sedan planerad in i minsta detalj, självklart stod en helg i hennes kära Helsingborg med nära och kära framför oss. Vi möttes upp på Grand Hotel där vi först hade lite fika och umgänge. Sedan svidade vi om och gick ombord färjan och på Restaurang Aurora. Åt tre rätters och bara hade de trevligt. Väl tillbaka på land gick vi till vårt lilla konferensrum och fortsatte festen. Jag hade förberett ett musikquiz i mammas tecken och efter de var det dans. När gamlingarna och barnen började bli trötta (ändå väldigt imponerad av hur länge de höll sig vakna :)) drog jag, Jessi, Tilda och Matte ut på stan och till Svartklubben där vi dansade loss. Måste säga att denna helgen är en helg att minnas. Mycket trevligt och kul :) Ett annat minne jag har ifrån helgen är att jag tappade rösten och när vi körde hem kunde jag inte säga ett pip -haha!

En vecka på Sardinien med flickorna i maj! Flygresan gick bra och vi var såå taggade på poolen när vi kom med våra väskor till hotellet. Hotellet var dock stängt när vi kom så då började en jakt på att få tag i någon på TUI. Efter många om och men kom det TUI-personal och annan personal så tillslut fick vi vår lägenhet. Hotellet skulle precis öppna på dagen vi kom men ingen hade hunnit verkade det som. Vi förhandlade med TUI om ersättning vilket resulterade i två bilar, perfekt! Kan verkligen rekomendera Sardinien som resemål, så fint och icke turistigt (inte mkt svenskar). 
2017 var året då jag verkligen började amerikans fotboll fullt ut! Ett breddläger i Skövde gjorde verkligen så att poletten trillade ner hos mig. Alla grunder från början, bra coacher och mycket teori. Precis vad jag behövde! Att man fick ha landslagsdräckter på sig var ju också såklart ett plus ;) Efter första matchen i Västerås tog det fart. Jag började förstå mer och mer, match efter match utvecklades jag. Blåmärkerna som uppkom längs armar och ben sporrade på något sett en till att vilja ha mer. Belöningen kom tillslut när jag på vår årsfest blev Årets Rookie! 
Nu kommer vi till det tråkiga som hände under en fotbollsmatch mot Stockholm mean machines. Jag bröt lillfingret när jag tog emot en tackling. Efter matchen åkte jag och pappa till akuten på Mölndals sjukhus och där fick jag röntga och de kunde se en Y-fraktur i knogleden. Operation i Varberg och gips fyra veckor. Det tragomiska i detta är att Jessi, en vecka tidigare, blivit opererad för sitt korsband. Dvs jag har ännu igen brutit ett ben efter att ett av mina syskon gjort en korsbandsoperation. Jag ber därför till gudarna att ingen av dem sliter av ännu ett till korsband ;) Detta resulterade ju då i att jag, mitt i matchsäsong, fått reda på att jag inte kommer kunna spela. Fruktansvärt tungt var det att behöva inse det. Jobba kunde jag göra ändå men med en hand :)
Midsommar firades i en kollegas stuga mitt i Småländska skogen med mina favoritpersoner, Jessi och Jenni :)
En vecka efter att gipset på handen var borttaget var man igång. Jag fick ju bara inte missa Getinge Football cup i Tolouse, Frankrike! Jag var även detta året enda tjejen som ställde upp ifrån Getinge-siten. Det var riktigt roligt att få chansen att hänga med igen och kul att känna att rundbollsskillsen fortfarande sitter i.Gjorde även två mål :)  
Lite bilder ifrån sommaren :)
Med jobbet har vi ju också haft lite skoj! Taco-onsdag hos Charlotte (längst ner till vänster) och AW på Lilla Napoli.  
Jag och Jessi fyllde 27! Vi firade med sushi och hotellnatt på Hotell Bellora, Göteborg. 
Utflykt med mamma, pappa och Jessi  till Tjörn, Lilla Edet och Trollhättan :) 
Även pappa fyllde ju 60 bast detta år!
Han, likt mamma, hade också verkligen planerat allt in i minsta detalj. Skillnaden här var att vi inte hade en aning om vad vi skulle göra. Både kul och jobbigt, haha! Vi började iallafall med en tur till Varberg där vi åt frukost på Lilla Träslövs bageri. Vidare till en loppis i Varberg och därefter började en lång dra-ut-på-tiden tur med bilen (pappa har förklarat i efterhand) i ca två timmar tills nästa "grej" var redo. Efter dessa två lååånga timmarna landade vi tillslut på Berte Bed and Breakfast. Där fikade vi och värmde oss framför den öppna elden, drack Lumumba (pappas favvo), fick massage, badade tunna, åt mat, musikquiz och sen en natts sömn på de. Pulkaåkning och kalas hos farmor med smörgåstårta avslutade denna mycket fin fina och lyckade födelsedagshelgen. 
Under åren blir det självklart en del selfies och roliga bilder med snap-chatfilter. Som avslutning är här några :)
 
 

1 kommentarer

Kenneth

19 Jan 2018 23:42

Va bra,bloggen igång igen,alltid intressant att se tillbaka :)

Kommentera

Publiceras ej