Eftersom jag köpt ny dator har jag inte riktigt hunnit istallera Adobe photoshop CS5 ännu, men nu tog jag tag i det. Känner  mig totalt handikappad utan det, man kan ju göra allt. Jag älskar verkligen det programmet och det känns som det faktiskt älskar mig med på något sätt, haha.

Jag har några cd-skivor med Mark Monciardini där han visar hur han gör photoshopade bilder t.ex film omslag, special effekter och dimmor. Mark visar genom att han filmar och berättar hela tiden vad, hur och varför han gör som han gör. Jag är så klart delaktig i "lektionen" och gör som han gör, annars lär man sig inte lika mycket. Jag har lärt mig massor av hans videos (även fast jag bara sett 6-7 st) och jag har haft nytta av allt jag lärt mig. Han visar hela tiden genvägar och berättar samtidigt t.ex vad man kan använda det till framöver.

Nedanför är den första grejen jag gjorde "med" Mark. Det "vi" gjort är att vi har klippt in och format in ansiktena så det ser bra ut, klippt in himmeln, och tagit bort lite skog. Vi har gjort detta finfina filmomslaget av sammanlagt åtta olika bilder. En bild för varje ansikte, en bild för himmeln, en för husen och en för det så kallade stupet. Ikväll tänkte jag ha en "session" och vi får se vad det blir!

Kommentera

Publiceras ej