Idag är de sista augusti och detta är min sista lediga dag innan jag börjar jobba heltid i två månader på Gekås. Tänkte tagit vara på den men sen kom jag på att jag faktiskt ska softa så mycket jag kan idag. Kommer inte ha så många dagar att softa på senare, så jag får passa på idag! Att min bror lånade mig hela första säsongen av "True blood" igår är jag mycket tacksam över, nu har jag att göra idag. När jag sen tittat på den så har jag ju hela "Sex and the city" boxen också ;)

Serien utspelar sig i den fiktiva småstaden Bon Temps i Lousiana, i en tid där vampyrer lever sida vid sida med människor, efter att en japansk forskare lyckats framställa ett syntetiskt blodalternativ som säljs under varumärket "Tru Blood". Vampyrer behöver därför inte längre leva i det fördolda och livnära sig på mänskligt blod. De har gått ut och förklarat att de vill leva i samförstånd med vanliga människor, vilket hörsammats av lagstiftarna som gett dem samma lagstadgande rättigheter och skyldigheter som andra medborgare, trots att många människor ser på vampyrer med skepsis och rädsla. Servitrisen Sookie Stackhouse (Anna Paquin), som även har förmågan att höra andras tankar, förälskar sig i den 173-årige vampyren Bill Compton (Stephen Moyer) vilket får henne att framstå som ännu mer avvikande än tidigare. wikipedia

Kommentera

Publiceras ej