När jag åker buss brukar jag alltid lyssna på radio eftersom det är mycket roligare än vanlig musik. Igår åkte jag buss och på radion var det kanalen P3 som var intryckt. Christer hette radioprogrammet som jag lyssnade på och det temat igår var "..för kärlekens skull". Lyssnarna får då ringa in och berätta om händelser som hänt i just det temat.
En lyssnare som verkligen berörde mig är Peekay (Pikay? aja skitsamma, ni fattar). Peekay bodde i Indien och brevväxlade med Lotta som bodde/bor i Sverige. Efter en tid bestämde sig Peekay att sälja sina få ägodelar han hade för att köpa sig en cykel. Han cyklade från Indien, Delhi till Sverige, Borås. Han kom fram till Lotta efter fyra månader och tre veckor, nu är dem gifta och har barn ihop.

Peekay babblade om att det ända språket han använde sig av på resan var "hjärtats språk" (+ lite engelska) och att kärleken har en sådan kraft. Man gör allt för kärlekens skull och jag tror faktiskt att det stämmer ♥

Någon annan än jag som hörde programmet?!

1 kommentarer

Linnkiss

31 Jan 2008 19:19

aaw vad fint :D haha jag ska också cykla upp till dej nån dag!

Kommentera

Publiceras ej