Mellan 12.30-16.00 har jag idag ängnat mig åt Photoshop. Har laddat ner (ops!) ett slags hjälpmedel. Där finns det photoshopade bilder som en kille (Mark Monciardini) gjort, såsom film omslag, special effekter och dimmor.
Mark visar genom att han har filmat in när han arbetar i PS och berättar samtidigt (på engelska) hur och vad han gör. Han är duktig på att förklara och resultatet blir bra. Ett minus är väl dock att det tar ungefär 45 minuter att få gjort ett filmomslag med hjälp av hans instrouktioner. Men då blir resultatet dock som sagt, jävligt bra! Och när man väl kan det så tar det säkert minst 10 minuter.
Mark har gjort fem stycken dvd:s, fulla med exempel och förklaringar i PS. Varje dvd har ca 10 olika projekt, så det ger ca 50 projekt på alla hans dvd:s. Han är riktigt duktig på vad han gör och jag önskar jag hade lika mycket kunskaper och fantasi som honom.

Tänkte lägga upp ett exempel här nedanför på vad jag b.la åstadkommit idag (:
Liite sämre kvalité här dock än på min dator..

image2


image3

2 kommentarer

Erika

30 Oct 2007 16:29

Läckert, måste se om jag kan hitta det och ladda ner jag med.

Linn

03 Nov 2007 12:49

najs Jossan :D trodde faktiskt att när jag bara såg bilderna att det va typ 2 filmer du kollat på :) var laddade du ner det :D?

Kommentera

Publiceras ej